Tip mengawal emosi ketika di serang angin badan.

Bagi anda yang sudah biasa di serang angin badan, anda pasti sedar bahawa angin badan bukan hanya melemahkan fizikal anda, ianya juga akan melemahkan mental anda.

Angin badan akan melemahkan semangat anda dan juga emosi anda sehingga anda rasa sangat sensitif, mudah marah, cepat mengalah dan cepat ragu – ragu. Untuk kembali bangkit melawan sakit angin badan, anda perlu mengawal emosi anda.
Berikut adalah senarai tip yang anda boleh cuba untuk mengawal emosi ketika di serang angin badan
  • Jangan ikut hati. Tahan rasa negatif anda dengan melawan kehendak hati. Apabila hati anda di kuasai oleh emosi angin badan, anda pasti akan berfikir perkara yang salah. Oleh itu, anda jangan terpengaruh. Jika anda rasa hendak marah, anda tahan.
  • Tahan marah anda dengan mengalihkan rasa marah anda kepada perbuatan lain. Contohnya lakukan tekan tubi atau mengenggam tangan atau menarik nafas dalam – dalam. Pada awalnya anda pasti rasa susah dan rasa bergantung. Namun, lama kelamaan anda akan mahir teknik mengawal marah dan anda tidaka akan lagi marah.
  • Sedar diri. Ketika anda di serang angin badan, anda perlu sedar diri anda akan di serang untuk rasa marah atau di provokasi untuk rasa tertekan yang amat. Oleh itu, anda lari dari kawasan ramai orang dan berbaring sehingga anda mampu stabilkan emosi anda.
  • Berdoa pada Allah. Berdoa pada Allah supaya membendung kemarahan dan mengubah diri anda menjadi baik.
  • Guna produk Buang angin badan (Klik sini)

Comments

Popular posts from this blog

Doa untuk buang angin badan.

Apa itu Medu Angin ?