Posts

Showing posts from 2014

Feedback customer tentang gel angin ni

Image
Alhamdulillah ..rini genap 2 tahun saya menggunakan gel angin ni terasa syukur sangat2 bila turut membantu insan lain ... menitis air mata kerana terharu merasakan manisnya nikmat allah dari sakit kepada punca rezeki sy sekeluarga.. kini baru paham perancangan allah adalah terbaik ..allah bg sakit sbb allah syg kita dan setiap ujian pasti ada kemenangan bg mereka yg reda dan taat kpd perintah allah ...



PUNCA SAKIT ULU HATI

Image
Sakit Ulu Hati Dan Sesak Nafas            Pedih ulu hati merupakan rasa sakit di bahagian atas perut atau dada dan kadangkala sehingga ke bahagian kerongkong. Ia sejenis ketidakhadaman yang biasa. Walaupun kesakitan di alami adalah di bahagian dada, pedih ulu hati tiada kaitan dengan penyakit jantung. Sebaliknya, kesakitan tersebut adalah disebabkan oleh asid perut. Didapati sekurang-kurangnya 30% orang dewasa pernah mengalami pedih ulu hati dengan sekurang-kurangnya 10% mengalaminya hampir setiap hari.




Sakit Ulu Hati Apa Penyebabnya & Punca Punca penyakit ulu hati adalah FAKTOR PEMAKANAN. ANDA ADALAH APA YANG ANDA MAKAN. Kita SEPATUTNYA mengambil 80% makanan beralkali dan 20% makanan berasid. Contoh makan beralkali adalah sayuran dan buahan. TETAPI Malangnya RAMAI yang mengambil 90% Makanan Berasid. Kerana makanan yang berasid menjadi makanan kegemaran penduduk seluruh dunia khasnya di malaysia. Contoh Pagi, makan nasi lemak / roti canai.. Tengahari, makan nasi berlauk/Nas…

Dada Rasa Terbakar

Image
Gerd berpunca daripada otot antara esofagus dan perut menjadi lemah serta tidak menguncup sepenuhnya. Sakit pada bahagian dada tengah dada bukan saja disebabkan oleh serangan jantung  .Ia juga boleh disebabkan keadaan dipanggil "REFLUKS" Refluks Gastro Esophageal atau Gastroesophageal Refluks Disease (GERD ) ialah keadaan dimana jus perut bergerak bertentangan arah dan naik semula ke esophagus.

Dalam keadaan biasa ,otot dibahagian persimpangan antara esophagus dan perut mengawal refluks daripada terjadi.Oleh itu jus perut kandungan dalam perut hanya berada di dalam rongga perut serta bergerak ke bawah memasuki usus kecil seterusnya ke usus besar untuk dicerna.

Simptom utama bagi pesakit yang mengalami GERD ialah panas @ rasa terbakar pada bahagian tengah dada.



Selain itu ,muntah sedikit makanan yang belum dihadam secara tidak sengaja.Ada juga akan merasa masam pada mulut ,loya ,sakit perut ,batuk berpanjangan dan sakit kerongkong .Ini semua disebabkan jus perut naik semula k…

Nasihat Untuk Pengidap Medu Angin

Image
Anda dinasihatkan menjaga pemakanan. Berikut ialah di antara jenis-jenis makanan dan minuman yang dilarang makan/minum untuk sementara waktu: 1.   Makanan/Minuman yang Sejuk Tembikai, pisang goreng/mentah, duku, ciku, manggis dan betik.Kangkung, kacang panjang, kacang bendi, labu, terung, keladi dan kacang hijau.Air batu, air wap, air kelapa dan air teh.2.   Makanan/Minuman Masam (berasid) Mempelam masam, semua jenis jeruk, acar, cuka dan limau masam.Daging kerbau.3.Makanan/Minuman Bergas a.      Durian. b.     Tapai. c.      Air botol/tin bergas. 4.Makanan/Minuman mengandungi Kafein. a.      Kopi, Nescafe, Indo Cafe dan seumpamanya. b.     Rokok. 5.Lain-lain Makanan/Minuman Yang Boleh Mendatangkan Angin a.      Petai, jering dan kerdas. b.     Susu tin (cair, krimer atau pekat manis). AMALAN LAIN YANG PERLU  Buatlah senaman regangan urat sewaktu hendak tidur dan baru bangun dari tidur.Kalau boleh, jangan tidur malam dengan berkipas. Seandainya hendak berkipas juga, jangan pasang kipas terlalu kuat…

petua :- mengurangkan angin dalam badan

Image
kadang2 silap makan aje pasti akan datang sendawa, perut kembung, sakit bahagian perut, lemah seluruh badan dan rasa sangat letih ...ini lah pengalaman saya hadapi sejak awal tahun 2013 tapi puncanya MAKANAN !!!CUBA ELAKKAN MINUM KOPI , TEA.
MEE , KOEW TEOW & ROTI.AMALKAN MINUM AIR SUAM ..ELAKKAN BUAT MASA NI AIR MANIS DAN SEJUK.gunakan GEL BUANG ANGIN ( GEL ELISSDA MASSAGE )ATAU DIKENALI GEL DOLLA CANTIK. ... urut dibahagian betis dan belakang leher serta belakang badan insyaallah angin anda akan bkurang.

testimoni: gel buang angin

Image
Gel buang angin atau dikenali sebagai Elissda massage gel .10 tahun lalu gel ni amat terkenal semua rumah ada gel ni sebab gel ni pelbagai guna .Dulu gel ni dikenali  DOLLA CANTIK.mmg terbukti berkesan ramai mengakui kehebatan produk ni khas untuk membuang angin berlebihan dalam badan. ..

Gastrik ?Perut kembung? rasa macam sakit jantung ?...Simptom angin

Image
Rasa tak selesa perut ? Sakit kepala ? Nak muntah? Lemah badan ? Rasa mcm sakit jantung ? Kerap sendawa ? Sembelit ?
INI SIMPTOM ANGIN BERLEBIHAN DALAM BADAN

Doktor selalu cakap  "GASTRIK ni" "Ni ANGIN ni"


Awas !!!! Angin bukan setakat dari PEMAKANAN sahaja
Salah satu simptom PENYAKIT 
Batu karang Appendix Batu karang Batu dalam hempedu
Tapi yang kita x mau !!!!
KANSER USUS !!!! 






3 Petua membuang angin

Image
Angin yang banyak dalam badan, terutamanya di usus besar, pun boleh menyebab
kan sakit belakang. Mungkin sakit belakang ini tidak sama dengan sakit
belakang disebabkan oleh saraf yang tertekan atau terhimpit di antara
tulang-tulang vertebra. Sakit belakang yang disebabkan angin dalam usus
akan hilang apabila angin tersebut dikeluarkan.

Di antara petua yang boleh dilakukan untuk mengeluarkan angin berlebihan
dalam usus ini ialah:

1. Banyak minum air supaya ruang tersebut diganti oleh air bukannya angin.

2. Lakukan urutan visera (abdomen): Mula-mula letakkan kedua-dua tapak di
 paha kanan atas, kemudian tekan abdomen dan urut sehingga ke bawah tulang
 rusuk dan teruskan urut di sepanjang bawah tulang rusuk ke arah kiri,
 turun ke bawah hingga di atas paha kiri. Ulang urutan ini sehingga terasa
 semua angin keluar.

3. Gunakan pencuci kolon/usus besar semulajadi yang banyak terdapat dalam
pasaran bagi mengeluarkan angin dengan cara kentut dan sendawa besar.

Apa itu Medu Angin ?

Image
Apa Itu Medu Angin / Hernia / Uluran?1. Medu angin berpunca daripada angin kotor yang mengandungi karbon dioksida dan bahan-bahan perkumuhan lain. Angin kotor tersebut terperangkap di dalam tubuh kita yang bermula daripada perut semasa proses pencernaan makanan. Kandungan asid hidroklorik yang tinggi dalam tubuh juga akan menyebabkan urat-urat/usus pengidapnya lemah/kembang dan ini memberikan ruang kepada angin kotor untuk mendudukinya. Faktor keturunan adalah pendorong utama kepada penyakit ini. Pada umumnya, pengidap sakit ini akan selalu mengalami masalah kembung perut, lemah badan, hilang semangat dan seumpamanya.2. Angin kotor yang terperangkap di dalam usus akan mengakibatkan sembelit dan rasa senak diperut. Angin kotor yang menyongsong ke atas, akan menyebabkan pedih ulu hati dan mengganggu sistem pernafasan seperti batuk berpanjangan dan sesak nafas. Apabila ia naik ke kepala, pengidap sakit ini akan mengalami sakit kepala, pelupa, pemarah, murung, sukar tidur, selalu mengant…

Gel terbaik untuk buang angin dlm badan .

Image
Td tersilap makan rini ...tengahari makan sambal belacan dgn ulam pastu ptg plak makan keow teow kerang dgn kopi ali cafe terus perut berangin dan kembung ...bila sapu gel ni angin trus hilang.... sbb tu sy akan bawak kemana shj gel ni ...moral of story ...jaga makan jgn bedal aje.

Testimoni :Dari pengguna tukar kpd pengedar supaya dpt membantu ramai rakan2 yg senasib

Image
Kata seorang customers sy" en fitri ni pengedar @ pengguna?" Sy jawab kedua-duanya sbb hanya org yg kena angin aje yg tahu azabnya angin byk dlm badan .... org akan tgk saya ni mcm nak menjual produk aje kan? Sebenarnya saya adalah peniaga online dan cikgu bina website itu kepakaran saya... pada awal 2013 allah menguji saya dengan sakit angin mmg azab giler kan??? Terjadinya pencarian penawar dan bila terjumpa saya share kan dalam youtube penawar angin dalam badan x sangka ramai yang senasib dgn saya dan terbinanya blog ni utk maklumat lanjut & petua  utk saya share dgn rakan2 semua....itu kisah sebenar....

TESTIMONI gel buang angin ni mmg serbaguna x rugi beli

Image
Alhamdullilah .... beli gel utk ayah dia sbb angin tp try sapu pastu period customer tu jd ok dgn asma kak dia pun dah ok .... tak sangka kan niat yg baik utk membantu mereka yg mengalami masalah angin boleh jgak membantu masalah lain ...mmg pengeluar gel tu kak shima ckap gel ni mmg serbaguna ....Alhamdullilah amin

TESTIMONI lagiii !!!! Gel buang angin membantu seisi keluarga

Image
Alhamdullilah. .. rasa bersyukur pada allah kerana perkongsian sy memberi keceriaan kpd customers sy .... ramai yg repeat produk ni mmg sangat2 membantu ... kemana saya pergi mmg sy akan bawa gel buang angin ni...rasa susah ati kalau terlupa bawa ...takut angin dlm badan menyerang  mmg MENYEKSAKAN..

TESTIMONI !!!! Gel buang angin memang berkesan ...

Image
Alhamdullilah ... mmg gel ni sy akan bawak ke mana sahaja kerana amat sangat membantu ketika angin datang menyerang .... ramai yg repeat order kerana ia nya sedikit sebanyak membantu orang lain senasib dgn saya menjalani kehidupan yg sempurna. .
Harga sebotol rm45 @ 2 botol rm84  sekali pos laju mmg terbaik gel buang angin dalam badan