PUNCA SAKIT ULU HATI

Sakit Ulu Hati Dan Sesak Nafas             Pedih ulu hati merupakan rasa sakit di bahagian atas perut atau dada dan kadangkala sehingga ke bahagian kerongkong. Ia sejenis ketidakhadaman yang biasa. Walaupun kesakitan di alami adalah di bahagian dada, pedih ulu hati tiada kaitan dengan penyakit jantung. Sebaliknya, kesakitan tersebut adalah disebabkan oleh asid perut. Didapati sekurang-kurangnya 30% orang dewasa pernah mengalami pedih ulu hati dengan sekurang-kurangnya 10% mengalaminya hampir setiap hari.




Sakit Ulu Hati Apa Penyebabnya & Punca Punca penyakit ulu hati adalah FAKTOR PEMAKANAN. ANDA ADALAH APA YANG ANDA MAKAN. Kita SEPATUTNYA mengambil 80% makanan beralkali dan 20% makanan berasid. Contoh makan beralkali adalah sayuran dan buahan. TETAPI Malangnya RAMAI yang mengambil 90% Makanan Berasid. Kerana makanan yang berasid menjadi makanan kegemaran penduduk seluruh dunia khasnya di malaysia. Contoh Pagi, makan nasi lemak / roti canai.. Tengahari, makan nasi berlauk/Nasi tomato.. Petang, makan goreng pisang/ bubur kacang.. Malam, makan satay/ayam tandoori dan macam2 lagi..


Anda Mungkin Akan Mengalami Simptom di bawah ?
  • sakit ulu hati sampai ke punggung
  • sakit ulu hati dan rasa mual
  • sakit ulu hati dan cirit birit
  • sakit ulu hati sebelah kiri
  • sakit ulu hati dan perut kembung
  • sakit ulu hati dan sering sendawa
  • sakit ulu hati disertai sesak nafas
  • sakit ulu hati dan muntah
Dalam fikiran pasti anda berfikir macam2 kan ? Ya ... ramai yang mengalami masalah yang sama
 
Saya Nak syorkan produk tradisional diperbuat dari halia bara , mahkota dewa , madu & herba-herba terpilih iaitu Gel Buang Angin Dan Nur syifa .
https://anginohangin.blogspot.my/p/produk.html


" Sel tubuh badan yang sihat adalah bersifat alkali, sel tubuh badan yang mati adalah bersifat asid"
- Dr, Arthur Guyton, Penulis " Textbook of Medical Physiology"

Comments

  1. lelaki yg merokok risiko lebihtingi untuk pedih ulu hati. walaupun jg pemakanan dan bersenam, mereka ttp terdedah dgn kekerapan pedih ulu hati selagi tak berhenti merokok

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas perkongsian ni...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Doa untuk buang angin badan.

Apa itu Medu Angin ?